⇒ Фрагмент розробки уроку з теми "Спорт" ( технологія «FISHBONE»)
ФРАГМЕНТ
УРОКУ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ
ІЗ
ЗАСТОСУВАННЯМ ТЕХНОЛОГІЇ КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ
«Fishbone»
Тема. Спорт.
Мета: познайомити
дітей з проблемою низької фізичної активності серед населення; активізувати
словниковий запас до теми; формувати здатність критично мислити, розуміти та
аналізувати зміст прочитаного; розвивати мовленнєві навички, пам’ять, увагу,
уміння висловлювати власну думку; виховувати бажання зберегти своє здоров’я.
Тип уроку: комбінований
Обладнання: картки
«Fishbone», презентація.
Клас: 4-й
Хід
уроку
I.
Організація учнів до уроку
II.
Актуалізація опорних знань
IIІ.
Мотивація навчальної діяльності
IV.
Вивчення нового матеріалу
1. Вступна
бесіда
- Today, our life is much easier
than decal years ago. We have helpers in the kitchen and in the house. Even the
shop is no longer necessary to go - you can order a poster. Our physical
actions are limited. Do you agree?
- Is this beneficial to us?
- Should I take care of my
physical form?
- Why do it?
- Let's try to deal with it!
- We need help! Look what it is?
- This is a fish! These are fish
bones!
- Yes really! It has a head, bone
and tail. The head is a matter or a problem that needs to be addressed. Bone is
«+» and «-». The tail is a solution to the problem.
- I suggest today to find the
answer to the following question: "Do I need to do sports?"
2. Робота з текстом
- Let's try to sort it out!
- Read the text. (робота з
текстом)
- Name
the three facts that occur with a person who is not engaged in sports:
1. Bad feeling
2. Overweight
3. Constant illnesses
- Name
three reasons to go in for sports:
1. Good health
2. Beautiful body
3. Long life
- How
did we come to the conclusion?
1. Sports are important in human life.
2. You need to do sports!)
V.
Підсумок уроку