⇒ Фрагмент розробки уроку з теми "Професії" (з використанням інтрктивних техноогій)
ФРАГМЕНТ
УРОКУ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ
ІЗ
ЗАСТОСУВАННЯМ ІНТЕРАКТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ
«Навчаючи
- вчусь» та «Мікрофон»
Тема. Професії.
Мета: познайомити
дітей з видами та назвами професій; активізувати словниковий запас до теми
«Професії»; формувати поняття поважного ставлення до всіх професій; розвивати
мовленнєві навички, пам’ять, увагу, уміння висловлювати власну думку, уміння
співпрацювати; виховувати товариські якості, інтерес до навколишнього світу.
Тип уроку: комбінований
Обладнання: інтерактивна
дошка, картки з різними професіями.
Клас: 3-й
Хід
уроку
I.
Організація учнів до уроку
II.
Актуалізація опорних знань
IIІ.
Мотивація навчальної діяльності
IV.
Вивчення нового матеріалу
1. Активізація
словникового запасу
- You know a lot of professions.
Look,I have some letters from different people.
- I want to read them and you
will say what these people are.
1.
I like children very much. I like to read books,to write on the blackboard too.
What am I? (a teacher)
2.
I like children very much,but I do not like to write on the blackboard. I go to
the hospital every day. What am I? (a
doctor)
3.
I like cars and buses. I like to travel very much. I can drive a car,
a
bus or a tram too. What am I? (a driver)
2. Цікавий
світ професій
- There are many interesting
professions in the world!
- Now you master one - you are a
teacher. Each of you will receive a card about a certain profession.
- You will have 5 minutes to
become acquainted with the profession itself. Then, you need to tell this
information to other students and learn about the profession they studied.
A singer
I like to sing very much. I arrange concerts, remove
clips, write my own songs and invent music.
|
А militiaman
I protect the lives of other people. Sometimes my
profession is becoming unclear. Some criminals have weapons, but I'm not
afraid of that. To work as a policeman you need to be courageous.
|
А builder
I have built all the buildings you use: school,
house, shop. If I had no one who would do it?
|
Аn engineer
My profession is very important. I come up and look
at how to build a building. If I do it wrong people may suffer.
|
А cook
My profession is the most delicious. I am able to
cook a lot of sweets: pies, cakes, meat, fish and many others.
|
3. Мікрофон
- Think and say. What kind of profession do you
want to choose and why?
V.
Підсумок уроку